TransportDu kan besøge tre steder: Frankrig, Egypten og Kina. Hvert sted rummer farlige grave,
eventyr du kan gennemføre, interessante lokale og nye færdigheder, du kan lære og
begynde at bruge!
Du kan tage på en rejse ved at vælge REJS på din simmers telefon eller computer.
Der bliver vist en skærm, som lader dig vælge din destination. Det koster forskellige
simoleonbeløb at besøge de respektive lande, og hver ekstra simmer på turen gør
prisen højere.
Bemærk: Synligt gravide simmere og spædbørn/tumlinge kan ikke rejse.
Derudover kan børnesimmere ikke rejse uden en voksen. Hvis en simmer lige er
blevet gravid, og det ikke kan ses, kan hun godt rejse. Når en gravid simmer er på
et eventyr, vil der ikke gå tid i forhold til hendes graviditet.
VisumAlle simmere har et visum for hvert udlandssted. På den første tur kan din simmer
kun rejse i et kort stykke tid på grund af lavt visumniveau. Simmere skal gennemføre
eventyr i udlandet for at forbedre deres visummer. Visummer på højere niveau
giver en række forskellige fordele, deriblandt forlænget rejsetid, adgang til unikke
eventyrbelønnninger og endda også muligheden for at købe et feriehjem!
BasislejrAlle simmere ankommer til basislejren, når de kommer til et nyt sted for første gang.
Basislejren har alle de basale fornødenheder, dine simmere skal bruge for at tage sig
af deres behov, og så er det et godt sted at møde andre eventyrere og slappe af. Alle
basislejrene har en eventyrtavle, hvor simmere kan finde eventyr!
EventyrDen bedste måde at opleve, hvad et fremmed land kan tilbyde, er ved at tage på
eventyr. På nogle eventyr skal du hjælpe de lokale i deres daglidag, mens andre
eventyr spænder over adskillige rejser og lande, og lader dig løse store problemer
(og tjene store rigdomme!). Hver dag er der også en chance for, at dine simmere
modtager et telefonopkald med en ny mulighed.
EventyrjournalenAlle simmere har personlige eventyrjournaler, der lader dem holde styr på vigtige
oplysninger om deres eventyr, relikvieindsamling, gravstatistik og fakta om de
forskellige rejsedestinationer.
Du kan åbne eventyrjournalen ved at gå til Eventyr-delen på fanen Muligheder eller
trykke på K. Når dine simmere er på et eventyr, vil Eventyrstatistik blive vist over
din simmers humørstumppanel. Eventyrstatistik har en knap, der lader dig åbne
eventyrjournalen samt nyttige oplysninger om din simmers nuværende eventyr.
Eventyrjournalen indeholder alle familiens simmeres aktive eventyr, delt op i forhold til
sted. Simmere kan kun være på ét eventyr pr. sted.
Journalen indeholder også vigtige oplysninger og statistik om relikvier, deriblandt
deres antal, værdi, alder, procentdel samlet og antal dele, der er analyseret. Du kan
fuldføre en hel relikviesamling og udstille den for andre simmere, og få effektfulde
humørstumper!
GraveHvert land har en række grave, katakomber og interessante steder, du kan udforske.
Du finder de fleste af dem under store vartegn, såsom pyramiderne eller Dragegrotten.
Udforskning afslører mange hemmeligheder, så kig dig godt omkring i lokale venners
hjem eller besøg forladte steder rundt omkring i byen! Grave kræver, at spillerne løser
hovedbrud med deres simmere for at komme videre. Simmere skal forbi et utal af
djævelske fælder for at finde store skatte, så pas på!
Tip: Hvis du vil flytte statuer, skal du bevæge din mus hen over siden af statuen,
indtil du ser en pil. Din simmer skubber eller trækker statuen i den retning, pilen
peger i.
KilestenKilestenspaneler og visse skatkister kræver særlige gamle kilesten, for at du kan
komme videre. Du kan finde ud af, hvilken type kilesten du skal bruge for at
aktivere et panel, ved at bevæge din mus hen over panelet. Mange paneler
kan kræve en unik kilesten, du kun kan få fat i ved at gennemføre eller
påbegynde eventyr.
SkatteDu kan finde særlige genstande i skatkister, dykbrønde, huller i væggen, mørke
revner og under skidtbunker inde i grave og udgravninger. Skatte indeholder
gamle relikvier, almindelige værdigenstande, nye metaller, gamle mønter,
ædelsten og andet. Husk at få analyseret relikvier, så du kan se, hvor gamle de er,
og hvor meget de er værd!
MumierMumier er eventyreres største mareridt! Disse oldgamle og uhyggelige uhyrer kommer
ud af visse sarkofager, så pas på, når du leder efter skatte i dem! Mumier kan angribe
simmere, der ikke flygter hurtigt nok. Du kan distrahere mumier med mumiesnacks,
som du kan købe for gamle mønter hos specialkøbmanden. Simmere, der ikke flygter
fra mumier, risikerer at blive slået ud eller endnu værre: At blive forbandett! Puha!
Bemærk: Simmere kan også blive til mumier med alle de fordele og ulemper,
det nu engang medfører! Hold øje med relikvier og specielle sarkofager, der kan
sammensættes.
Mumiens forbandelseNår en simmer bliver forbandet, får han eller hun mumiens forbandelsehumørstumpen.
Du skal prøve at fjerne forbandelsen, før humørstumpen tæller helt
ned, for ellers dør din simmer. Der er mange måder at fjerne en forbandelse på: Sov
i kongernes velsignede sarkofag, opdag slangekysset eller bliv renset inderst inde i
Sfinksens grav.
Sådan tilkalder du en mumieNår du har opdaget mumiernes hemmeligheder, vil du få mulighed for at tilkalde en
mumie til dit eget hjem.
Du får også mulighed for at tilkalde en mumie, hvis du finder kongernes sarkofag, og
din simmer vil når som helst kunne tilføje en mumie til familien.
RelikviesamlingMens simmere er ude på opdagelse, kan de finde relikvier fra kulturen i det land,
de udforsker. Relikvier kan både være ikke særligt gamle eller ligefrem oldgamle.
Et oldgammelt relikvie er sjældent, meget værdifuldt og del af en samling. Simmere
modtager vidunderlig samling-humørstumpen, når de fuldfører samlinger af gamler
relikvier, så søg overalt for at finde disse værdifulde genstande!
Et analyseret relikvie kan stige eller falde i værdi alt efter analysens resultat.
MarkedHvert udlandsområde har et marked, der er fyldt med lokale og nye genstande, dine
simmere kan købe. Kig efter markeds-kortmærket, når du er på kortet, og find derefter
kasseapparater og købmænd, når du kommer til grunden. Find butikker, hvor du
kan købe ny mad, bøger (deriblandt lokale opskrifter), relikvier (genstande) til salg
bliver udskiftet dagligt) og supermarkedet. Supermarkedet har de fleste nødvendige
genstande til overlevelse på eventyr, såsom tørret mad, brusebad på dåse og et telt.
Disse genstande kan udgøre forskellen på liv eller død i grave, så få endelig fat i dem.
Supermarkedet kan også sælge genstande til områdets nye færdigheder. For
eksempel kan du købe kameraer i supermarkedet i Egypten for at komme i gang
med fotograferingsfærdigheden! Der er også en nektarkøbmand i Frankrig ved
nektarbryggeriet. Særlige kampsportsgenstande kan kun fås i Kina.
Der er også en specialkøbmand, der vandrer rundt på markedet og sælger særlige
eventyrbelønninger. Specialkøbmanden modtager kun gamle mønter, der kan findes
rundt omkring i verden i grave og skatkister. Det kræver et højt visumniveau at købe
nogle af hans varer, så husk at gennemføre eventyr for at forbedre din simmers
visumniveau!
Når du bevæger din mus hen over en købmand, vil vedkommendes navn blive vist,
sammen med hvilken type købmand han eller hun er. Du kan klikke på dem når som
helst og vælge KØB GENSTANDE, også selvom de er væk fra deres butik. Bevæg din
mus hen over folk, der går på markedet, for at finde specialkøbmanden.
EgenskaberGodt øje for billeder - Simmere med denne egenskab elsker at fotografere og er
rigtigt dygtige til det. De lærer fotograferingsfærdigheden
hurtigere, tager billeder, der er flere simoleoner værd, og de
har unikke fotograferingsrelaterede sociale interaktioner.
Disciplineret - Disciplinerede simmere er fantastiske kampsportsudøvere.
På grund af deres tålmodighed og vilje lærer de kampsport
hurtigere, har mere succes og er bedre til at sparre og brække brædder.
Eventyrlysten - Eventyrere elsker at tage på eventyr og får humørstumper,
når de besøger nye destinationer og udforsker grave. De
kan forbedre deres visumniveau hurtigere og er ikke lige så
trætte, når de vender hjem fra en rejse.
FotograferingSimmere kan købe et almindeligt kamera i supermarkedet i Kina, Egypten eller
Frankrig. Supermarkedet i Egypten har tre typer kameraer, lige fra et simpelt pegog-
klik-apparat til et højteknologisk digital spejlreflekskamera. Du kan også købe
fotograferingsfærdigheds-bøger i den egyptiske boghandel.
Simmere med et kamera i inventarlisten kan tage billeder af alt omkring dem. Der er
massevis af ting at fotografere, lige fra romantiske øjeblikke mellem naboer til farlige
mumier i grave. Skyd løs for at gennemføre alle billedsamlingerne! Det koster nogle
få simoleoner at tage hvert billede, men simmere kan til gengæld sælge deres bedste
billeder og tjene en masse! Efterhånden som deres færdigheder bliver bedre, kan
simmere bruge forskellige kamerafiltre og tage billeder i forskellige størrelser. Klik på
kameraikonet i simmerens inventarliste for at tage et billede.
Simmere med egenskaben øje for billede er dygtige til at fotografere. Deres billeder vil
være mere værd, og deres færdigheder bliver hurtigere bedre.
NektarbrygningSimmere, der er fascinerede af haver og gastronomi, kan nu raffinere deres
talenter ved at blive gode til at brygge nektar. Simmere kan lære alt om
nektarbrygning ved at bruge nektarbryggeren i nektarbryggeriet eller læse
bøger, der er købt i Frankrig. Nektarbryggeriet i Champs Les Sims bør besøges
af alle simmere, der er interesserede i nektarbrygning, eller som vil købe
nektarbrygningsudstyr!
Simmere med denne færdighed bør fokusere på at dyrke kvalitetsdruer og andre
frugter, og derefter lave nye kombinationer ved at lægge frugterne i nektarbryggeren.
Efter at presset frugterne behandler nektarbryggeren saften og laver den om til dejlig
nektar, der går rigtigt godt sammen med mad.
Nektarbryggende simmere med lidt mere tid til rådighed kan langsomt forbedre deres
nektars kvalitet ved at lagre deres blandinger i en nektarreol. Nektar ældes endnu
hurtigere, hvis den lagres i en kælder.
Nektarbrygning er en kunstform, så eksperimentér med en masse frugter og nogle af
de nye druevarianter i Champs Les Sims i Frankrig.
KampsportDen gamle kampsportsdisciplin kan læres af simmere med gode mentale og
fysiske evner i Shang Simla i Kina. Besøg skolen i Shang Simla for at træne med
træningsdukken eller købe en færdighedsbog hos boghandleren i Kina.
Mere avancerede kampsportsudøvere kan træne ved at brække brædder, sparre med
andre, meditere eller deltage i skolens kampsportsturnering. Køb træningsudstyr i
supermarkedet i Kina, eller vælg den sociale SPAR-interaktion sammen med andre
kampsportsudøvere.
Meditation er en mental øvelse, der får hverdagslivets stress til at smelte væk. Efter
en vis mængde tid brugt på meditation forbedrer simmeren også sin arbejds- og
skolepræstation, såvel som evnen til at forbedre færdigheder. Når simmere når
maksimal mental koncentration, kan de endda teleportere sig hen over store afstande.
Turneringer afholdes kun i Shang Simla i Kina. Mens en kampsportsudøver besøger
Kina, har han eller hun en ekstra telefoninteraktion, der lader vedkommende mødes
med andre simmere til en turneringskamp.
LangtidsbelønningerDer er et antal nye langtidsbelønninger til de simmere, der tjener og opsparer
langtidslykkepoint. Sørg for, at dine simmere er glade og i godt humør for at optjene
langtidslykkepoint.
Hvis du vil købe langtidsbelønninger, skal du klikke på fanen Langtidslykke i
simmerpanelerne og derefter klikke på knappen LANGTIDSBELØNNINGER.
Her er nogle af de nye langtidsbelønninger:
Munter Simmere opfylder hurtigere deres behov for sjov og bliver gladere!
Ikke flere regninger Ganske som der står: Simmere betaler ikke længere
regninger! Sådan!
Jetset Den perfekte belønning til aktive rejsende. Jetsettere rejser
for færre simoleoner!
Meditativ trancesøvn Disse simmere skal kun sove få timer om dagen på grund af
avancerede søvnteknikker!
Velforberedt rejsende Eventyr bliver længere, når man rejser som en gruppe.
Erfaren relikviejæger Denne eventyrlystne egenskab lader dig rigtigt sætte pris på
at samle antikviteter.
Smagsskifte Hvad er livet dog uden forandringer? Du kan vælge nye
favoritter til din simmer, hvis du har lyst.
Ingen jalousi Nu skal du ikke bekymre dig om det diskrete eller knapt så
diskrete smil til andre simmere på den anden side af gaden!
Upassende, men på en god måde Føl dig hjemme som gæst uden at skulle bekymre dig om at
en god måde blive anklaget for upassende adfærd.
Hjerte af sten Følelser er overvurderede. Du bliver ikke såret af afslag eller
ydmygelse, og heller ikke ked af det over tabet af en ven.
ForholdSimmere møder og bliver venner med mange forskellige og interessante
simmere, når de rejser. Du kan lære lokale sange af fremmede simmere, og de
kan endda også hjælpe din simmer med at gennemføre eventyr!
Simmere kan lave langdistance-telefonopkald til deres venner og nære, mens de er
ude at rejse. Dine simmere kan også invitere en gruppe udenlandske simmere på et
stort og multikulturelt besøg!
Udenlandske simmere ankommer morgenen efter, at de er blevet inviteret. Selvom de
kan blive bedt om at tage hjem når som helst med GÅ VENLIGST-interaktionen, er det
altid bedst at være gæstfri over for udenlandske gæster. Når en besøgende simmer
tager hjem efter en vellykket tur, bliver hele husholdningens forhold til denne
simmer forbedret. Du kan kun invitere ét par udenlandske venner ad gangen.
GenstandeDer er masser af nye genstande, der kan give dig en mere personlig oplevelse.
Nyder dine simmere deres rejser? Nu kan du indrette dit hjem med nye egyptisk-,
fransk- og kinesisk-tematiserede genstande, der vil minde dine simmere om
deres rejser. Mens du rejser, kan du købe eksotiske genstande, du ikke kan få fat i
derhjemme, såsom en røgelsesholder eller en lykkekagebager! Hvis din simmer er
heldig, kan du endda finde en eksotisk tryllenisse, mens du er på eventyr!
Tilføj nye dekorationer til dit hjem med ny kunst, møbler, planter og nye tagskulpturer!
Brug det nyeste rejseudstyr, eksotiske tøj, frisurer og makeup på dine simmere.
SamlegenstandeDu kan finde og samle alle mulige slags ting, mens du er ude at rejse. Ud over de
værdifulde relikvier, du kan finde i grave, kan dine simmere også finde eksotiske
insekter, nye fisk og andre vanddyr, udenlandske frugter og grøntsager, du kan dyrke
i din have, dyre ædelsten og nye metaller. Udforsk alle destinationer for at finde
lidt af alt! Få dine simmere til at fange koi eller en mumiefisk! Dyrk nogle pomeloer
eller kirsebær, lav nogle dejlige vafler eller æggesandwiches, eller prøv at finde den
mystiske glødende sommerfugl. Udforsk hver destination for at finde lidt af alt!
Bygning
KælderNu kan du let bygge en kælder ved at bruge det nye kælderbygningsredskab! Du kan
lave op til fire underjordiske etager ud over de fem, der kan bygges over jorden, så du
kan få i alt ni (ni!) etager.
Sådan laver du en kælder:1. Gå først til Byg, vælg kælderredskabet og vælg derefter grundetagen.
2. Træk redskabet hen over jorden for at lave en kælderetage nedenunder. Grundfliser
bliver blå for at vise, at der er en kælder under dem. Gå en etage ned for at se kælderen.
3. Hvis du trækker med kælderredskabet igen, kan du lave endnu en kælder under
den nuværende etage. Hvis du holder
SHIFT nede og derefter trækker, mens du er
under jorden, vil du lave en kælder under dit nuværende niveau.
4. Du kan sætte dine kældere sammen med hinanden og med grundetagen via
trapper. Du kan stille trapperne, hvor du vil, men husk at sørge for, at der ikke
står nogen forhindringer på etagen ovenover. Hvis du vil fjerne en kælder under
din nuværende etage, vælge kælderredskabet og holde
CTRL nede, mens du
trækker hen over den kælder, du vil fjerne. Hvis du vil fjerne en kælder på
samme niveau som din nuværende etage, skal du trykke på
CTRL + SHIFTog trække på den.
Bemærk: Du kan ikke bygge kældre under damme og svømmebassiner.
PagodetagSimmere kan nu give deres hjem et kinesisk præg ved at lave et pagodetag.
Forskellige farver og stilarter er med til at gøre dine simmeres hjem endnu mere
personligt. Du kan vælge mellem forskellige pagodestilarter. Du kan også vælge at
konstruere diagonale tage.
Hvis du vil lave et pagodetag, skal du vælge tagredskabet i Byg. Vælg, hvilken
pagodestil du vil bruge, og klik og træk taget hen over det område, hvor du vil have dit
nye tag. Du kan også ændre farve og tekstur på dit tag.
Bemærk: Det smarte ved pagodetage er muligheden for at justere deres
hældning, så du kan efterligne et rigtigt pagodetag. Der er også taggenstande, du
kan anbringe oven på alle typer tage!
Foretrukne i Lav en stilHvis du vil tilpasse dit spil endnu mere, kan du vælge smarte mønstre og tilføje dem
til Foretrukne. Hvis du vil tilføje et mønster, skal du vælge mønstertype i Lav en stil.
Når et særligt mønster fanger dit øje, skal du klikke på hjerteikonet. Foretruknerullemenuen
bliver vist, og her kan du vælge mellem en masse sjove mønstre.
Redigér byI Redigér by kan du ændre fra beboelsesgrund til offentlig grund og vice versa. Når du
er i Redigér by via hovedmenuen, kan du trykke på vælgeikonet og derefter vælge den
grund, du vil ændre på.
Når du ændrer en beboelsesgrund, skal du sørge for først at smide familier, der
eventuelt bor der, ud først. Smid dem ud, sæt dem sammen med en anden familie,
eller del dem op og send dem til forskellige områder. Du kan vælge at lade familien
flytte ud eller lade dem flytte med deres hus, hvilket laver en kopi af huset og
efterlader det oprindelige hus på ejendommen.
Når du ændrer en grund til en offentlig grund, får du en masse valgmuligheder i
forhold til den type grund, du gerne vil lave. Grundmuligheder inkludereralt fra et
bibliotek til en strand, en træningssal, et kunstgalleri og meget andet!